Załóż konto na PUE ZUS nie wychodząc z domu
Konto na Platformie Usług Elektronicznych ZUS można założyć bez wychodzenia z domu –przez internet - za pomocą profilu zaufanego (ePUAP/login.gov) lub bankowości elektronicznej. Jest to bardzo proste i nie zajmuje wiele czasu. Do tej pory profil zarejestrowało już ponad trzy miliony sześćset tysięcy naszych klientów.
REKLAMA
- Założenie konta na Platformie Usług Elektronicznych ZUS jest bardzo proste i trwa tylko chwilę. Można je założyć samemu nie wychodząc z domu. Wystarczy wejść na stronę www.zus.pl, wybrać sposób rejestracji i wypełnić formularz. Następnie należy ustalić hasło do konta, a na podany w formularzu adres e-mail dostaniemy login – informuje Katarzyna Krupicka, rzecznik regionalny ZUS województwa podlaskiego.
Ze względów bezpieczeństwa trzeba również potwierdzić swoją tożsamość. Można to zrobić m.in. za pomocą profilu zaufanego ePUAP, czy podpisu elektronicznego (certyfikatu kwalifikowanego).
Konto na PUE można zarejestrować także poprzez serwis bankowości elektronicznej (jeśli konto jest w banku, który zawarł z ZUS porozumienie). Można to zrobić:
Z PUE najczęściej korzystają przedsiębiorcy, którzy, tą właśnie drogą, składają dokumenty zgłoszeniowe i rozliczeniowe. Mogą też samodzielnie generować niektóre dokumenty, m.in. informację o aktualnych zgłoszeniach do ubezpieczeń bądź zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek.
Warto wiedzieć
Przedsiębiorca, który zatrudnia powyżej pięciu osób, ma obowiązek posiadać profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS.
Ze względów bezpieczeństwa trzeba również potwierdzić swoją tożsamość. Można to zrobić m.in. za pomocą profilu zaufanego ePUAP, czy podpisu elektronicznego (certyfikatu kwalifikowanego).
Konto na PUE można zarejestrować także poprzez serwis bankowości elektronicznej (jeśli konto jest w banku, który zawarł z ZUS porozumienie). Można to zrobić:
- przez stronę www.zus.pl – przy wyborze sposobu rejestracji należy kliknąć w ikonę swojego banku,
- bezpośrednio ze strony swojego banku.
Z PUE najczęściej korzystają przedsiębiorcy, którzy, tą właśnie drogą, składają dokumenty zgłoszeniowe i rozliczeniowe. Mogą też samodzielnie generować niektóre dokumenty, m.in. informację o aktualnych zgłoszeniach do ubezpieczeń bądź zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek.
Warto wiedzieć
Przedsiębiorca, który zatrudnia powyżej pięciu osób, ma obowiązek posiadać profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS.
PRZECZYTAJ JESZCZE